Över 37 000 förda samtal fram till idag!

Fram till idag har Socialdemokraterna fört samtal med 37 248 väljare. Målet är 100 000 samtal fram till valet den 14 september. En tredjedel av dessa samtal skulle ske under EU-valrörelsen, ett mål som nu alltså har nåtts med råge.

– Vårt första delmål, att en tredjedel av våra 100 000 samtal skulle ske under EU-valrörelsen har med råge redan passerats. Nu höjer Socialdemokraterna i Örebro län målet ytterligare! Nu siktar vi på att tillsammans nå 45 000 samtal innan vallokalerna stänger på söndag, det är tufft men med 100 timmar slutspurt kvar tror vi att våra fantastiska valarbetare kommer att klara det, säger Ulrika Sandberg, valledare för Socialdemokraterna i Örebro län.

– I exempelvis Askersund och Hallsbergs kommun har valarbetarna redan nått hälften av sina samtalsmål och i Örebro är man snart där, det knackas för fullt i Lindesberg och i alla andra kommuner, det är fantastiskt att se vilket fotarbete som görs för att människor ska gå och rösta i EU-valet. Att det är en aktiv valrörelse och att väljare blir påminda om att det är val påverkar valdeltagandet – redan nu har 4769, eller hela 39 procent, fler medborgare i Örebro län förtidsröstat jämfört med valet 2009