Socialdemokraterna i Örebro län välkomnar och gratulerar Maria Larsson

Regeringen har idag utsett tidigare statsrådet Maria Larsson till ny landshövding i Örebro län. Socialdemokraternas distriktsordförande Jonas Karlsson ser fram emot ett gott samarbete i länet och hoppas att Maria Larsson är beredd att jobba hårt för att bidra till länets utveckling.

– Det är bra med en landshövding med statsrådserfarenhet och de kontakter från den nationella arenan som hon tar med sig. Vi har höga ambitioner i länet när det gäller att skapa fler jobb, en högre utbildningsnivå och en långsiktigt hållbar utveckling och bra relationer med länsstyrelsen är väldigt viktiga för att lyckas med det, säger Jonas Karlsson, ordförande för Socialdemokraterna i Örebro län.

– Jag vill gratulera Maria Larsson och välkomna henne till vårt län! Det är ett vackert län med skogar i norr och skärgård i söder, med storstadspuls och orörd natur, med idrottslag i den absoluta sverigeeliten i flera olika idrotter som Örebro SK, KIF Örebro och Degerfors IF i fotboll, Örebro Hockey och BIK Karlskoga, samt Indianerna i speedway. Vi har kulturella aktörer i toppklass som Opera på skäret, Peter Flack och Svenska Kammarorkestern. Vi har ett näringsliv med innovativa företag i de gröna näringarna och tunga industriföretag. Jag hoppas att hon kommer att trivas här. Sen vill jag också tacka Rose-Marie Frebran för ett gott samarbete genom åren, avslutar Jonas Karlsson.