S i Region Örebro län söker politisk sekreterare

Vill du vara med och stärka socialdemokratin för framtiden? Vill du vara en del av utvecklingen av Region Örebro län? Då kan jobbet som politisk sekreterare vara något för dig.

Socialdemokraterna är Region Örebro läns största parti och leder regionen tillsammans med Centerpartiet och Kristdemokraterna. I rollen som politisk sekreterare utgör du ett stöd för regionråd och övriga förtroendevalda i regionen. Du verkar även som en kommunikativ länk mellan regiongruppen, partidistrikt och arbetarekommuner.

Dina arbetsuppgifter består av att bistå i det strategiska arbetet såväl som att hantera löpande spörsmål. En stor och viktig del av arbetet handlar om att vara initiativtagare och genomförare av kommunikativa insatser samt arbeta med framtagande av underlag i olika ärenden. I arbetet ingår också kommunikation och dialog med medborgare och verksamheter. Arbetet innebär också arbetsuppgifter av administrativ karaktär.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av politiskt arbete och som har goda kunskaper om socialdemokratin. Du delar socialdemokratins värderingar och är medlem i partiet.

Du är strukturerad och kan arbeta strategiskt och långsiktigt. Du uttrycker dig väl i skrift. Kunskaper i grafisk design är meriterande. Du arbetar bra såväl självständigt som i grupp, och är ansvarstagande.

Vidare ser vi gärna att du har lämplig utbildning och arbetslivserfarenhet, gärna från politiskt arbete eller annat folkrörelsearbete. Körkort är meriterande.

Om tjänsten
Anställningsform: tidsbegränsad anställning från överenskommet datum och som längst till och med 2026-12-31. Enligt kommunallagen har du rätt till tjänstledighet från annan anställning för arbete som politisk sekreterare.

Arbetstiden är oreglerad och både kvälls- och helgarbete förekommer. Tjänsten utgår från regionkansliet i Örebro.

Ansökan bestående av personligt brev och CV skickas till andreas.svahn@regionorebrolan.se. Skriv ”Ansökan politisk sekreterare” i ämnesraden. Urval görs löpande.

Andreas Svahn, regionstyrelsens ordförande (S), 0705 – 24 22 66