Lena Baastad enhälligt vald till ny ordförande för Socialdemokraterna i Örebro län

På årsmötet för Socialdemokraterna i Örebro län valdes Lena Baastad, kommunalstyrelsens ordförande i Örebro, enhälligt som ny ordförande. I sitt tacktal berättade hon om de utmaningar som hon ser som störst, att jobba för att skapa fler jobb i länet och att höja resultaten i skolan.

– Vi socialdemokrater har ett mycket stort förtroende i Örebro län och är med i ledningen i nio av länets tolv kommuner samt i regionen. Vi ökar i medlemsantal och fortsätter att utveckla vår verksamhet på många olika sätt, bland annat genom våra studier. Det är en stor ära att framöver få leda arbetet i Socialdemokraterna i länet, säger Lena Baastad, nyvald ordförande i Socialdemokraterna i Örebro län.

– Jag ser ibland barn som aldrig möter föräldrar som har haft ett jobb. Vi ser hur resultaten i svenska skolan, även i vårt län, sjunkit i flera år. Nu ska vi i regionen och kommunerna med en socialdemokratiskt ledd regering ta tag i de utmaningar vi ser och utveckla vår politik för att skapa ett Sverige och Örebro län som håller ihop, säger Lena Baastad.